Turóczi András: „Nem győzni kell, hanem versenyképesnek maradni”

2024-08-16

PIACIKÖRKÉP-SOROZATUNKBAN ELISMERT HAZAI SZAKÉRTŐKKEL KARÖLTVE KERESSÜK A LEGJOBB MEGOLDÁSOKAT - AZ IPARÁG SIKERE KÖZÖS ÉRDEKÜNK.

Ahogyan az utóbbi hetekben, hónapokban publikált reklámköltési jelentésekből egyértelműen kiderül, bár egyre növekednek a hirdetők által elköltött összegek, ezek jelentős része a globális szereplőknél landol. MediaFuture kommunikációs site, Turóczi Andrással, a Dentsu magyarországi CEO-jával beszélgetett a hazai szolgáltatók lehetőségeiről.

Az elmúlt években tapasztalható mesterséges intelligencia térhódításának és a kreatív szoftverek elterjedésének köszönhetően már vannak, akik inkább házon belül tartják marketing-, PR- és reklámtevékenységüket. Ugyanakkor a magyar cégek nagy része továbbra is ügynökségek segítségével igyekszik elérni fogyasztóit. Bár ezen ügynökségek is alkalmazzák az AI nyújtotta előnyöket, még mindig a tapasztalat, a szaktudás és az adott ország piacának alapos ismerete az, amely biztosítja az ügyfelek számára a magas szintű kiszolgálást. Turóczi András elárulta, hogy a dentsu igyekszik élen járni e területen is, az idén tavasszal szervezett AI reggeli ügyféleseményük is óriási siker volt. Ugyanakkor úgy látja, hogy a globális szereplők felé történő eltolódás a digitális reklámköltések terén és az ebből fakadó hazai nehézségek egy részének köze lehet a nemzetközi platformok gigászi algoritmusainak folyamatos fejlődéséhez.

Hogyan látod az ügynökségek szerepét a mai AI és bárki számára elérhető professzionális szoftverek világában? Mennyire van igény a kreatív munka outsource-olására?

A kérdés megválaszolásához különbséget kell tenni a kis- és nagyvállalatok között. A kis ügyfelek felépítése ugyanis egyszerűen nem kompatibilis a nagy nemzetközi ügynökségek felépítésével, hiszen náluk sok esetben ugyanaz az ember nagyon különböző szerepköröket tölt be. Mi jellemzően nagyobb szervezetekkel dolgozunk, ahol szakmailag kiemelkedő, dedikált marketing csapatok ülnek az ügyfél oldalán is. Tehát a válasz az, hogy van is szükség az ügynökségekre, meg nincs is, az igényt az adott ügyfél mérete és piaci pozíciója dönti el.

És mi a véleményed az AI szoftverekről?

Azt gondolom, hogy az AI egy hozzáadott érték. Egy adalék a meglévő kreatív munkához, ami egyszerűsíteni, gyorsítani tudja a folyamatokat, vagy akár a koncepcionális munkafázisban segít több opciót létrehozni. De semmiképp sem helyettesítheti például egy art director munkáját.

Akkor ti is használtok AI megoldásokat?

Természetesen. A mai világban ezek használata azt hiszem, hogy nem elkerülhető.

Interjú folytatása

Hirdetnék