Tízből tízszer az Indexé volt a trófea
Az online közönségmérés (DKT/e.Gemius) esetében az adatok egyértelműen megmutatják az egyes műfajok kiadványainak teljesítményét. Számos mutató van, amely látogatottsági adatok mellett a kiadvány tartalmának minőségét is jól fémjelzi. A hazai hat vezető hírportál (Index, 24.hu, Origo, Telex, Portfolió, HVG) eredményeit vizsgálva jól látható, hogy az Index népszerűsége 2023-ban is töretlen. Idén a havi napi átlagok figyelembevételével tíz hónapból tízszer az Index volt a leglátogatottabb a hat híroldal közül. Az október a napi egyedi látogatók tekintetében is kiemelkedő volt, ebben a hónapban 29 napon végzett az élen az Index.*
A híroldalak egyik jellemző minőségi mutatója azoknak a látogatóknak a száma, akik nem egy hivatkozott cikken keresztül (pl. Facebook, Google), azaz irányítottan érkeznek az adott kiadványra, hanem akár a böngészőből, akár a kiadvány alkalmazásának használatával közvetlenül a címoldalt keresik fel. Őket tudatos fogyasztónak nevezzük, hiszen kifejezetten az általuk választott médium híreiből kívánnak tájékozódni. Ebben a körben is az Index a legnépszerűbb, októberben az elemzett híroldalak tudatos olvasóinak 61%-a, azaz több, mint egymillió felhasználó látogatott az Indexre. (A hivatalos közönségmérés októberben 1,69 millió tudatos olvasót azonosított*).
Kiválóan szemlélteti az Index kedveltségét az is, ha összevetjük, hogy a hat legnagyobb híroldal együttes olvasására szánt idő (relative share of time) hogyan oszlik meg a kiadványok között. Ez alapján októberben a legtöbb időt, 34%-ot az Indexen töltöttek az említett kiadványok olvasói, szemben a második helyezett Telexszel, ahol ez az érték 20% volt*.
A számok magukért beszélnek: az olvasók elismerik és értékelik a hiteles és minőségi újságírást. Gratulálunk a szerkesztőség valamennyi munkatársának a remek teljesítményhez!
*DKT/e.Gemius (16+ belföld), 2023/10, multiplatform adat