Out of the box megközelítéssel nyert novemberben a Foodpanda Display First Awardot
Tudatos tervezéssel és az adatok innovatív használatával új szintre emelhető egy kampány eredményessége − ezt remekül szemlélteti az a két novemberi kampány, amelyet Display First Awarddal ismertünk el. Ezúttal a Foodpanda és a Porsche Hungaria egyaránt megkapták a hónap display kampányának járó díjat, mert mindketten egymásra épülő, innovatív hirdetési megoldásokkal érték el célközönségüket. Jelen cikkünkben a Foodpanda kampányát mutatjuk be közelebbről.
A Foodpanda kampányának kommunikációja egy számukra kurrens területet, a futárok toborzását érintette. Maga a téma is niche, egy nagyon speciális piaci szegmenst érint, így a sikeres kampányhoz out of the box megoldásra volt szükség. És, hogy pontosan mi volt ez? A kampány a natív erejét és az érdeklődés alapú célzás stratégiai kombinációját használta arra, hogy az üzenet eljusson a megfelelő célcsoporthoz.
A kampány egyik elemeként arról készítettünk natív anyagot, hogy futárként milyen praktikákkal lehet élhetően kihozni a maximumot a téli időszakban. A cikk önmagában is olvasott tartalom lett, de itt nem álltunk meg! Megvizsgáltuk, hogy az ide érkező közönség milyen további érdeklődési körökkel bír. Ennek eredménye remekül felhasználható a kampány következő fázisában, ahol az Ident / Persona célzási lehetőségeket tudatosan alkalmazva érjük majd el a potenciális olvasókat.
"Változik a piac dinamikája és a fogyasztói preferenciák is. Mindemellett a hatékony közönségcélzás egy tanulási folyamat, amely magába foglalja az új módszerek megismerését és tesztelését. A kampány alapkoncepcióját az adta, hogy szerettem volna kihozni egy natív cikkből a legtöbbet, és eltérni a megszokott stratégiáktól. Emiatt döntöttem a tartalom audience alapú mérése és visszacélzás mellett. Az első eredmények alapján elértük a kitűzött célokat és elvárásokat, amely minden bizonnyal pozitív hatással lesz a futár kampányunk lead számaira" - mondta el a kampányról Kató Tamás Head of Media a Foodpandától.
Gáspár Balázs, az Indamedia Sales értékesítési vezetője: 5 szakmai tipp az adatalapú kampánytervezéshez
1. Tudatosság - Adat alapon válasszunk adatot. Ideális esetben a gyűjtés során "megtalált" célcsoportok és a targetáláshoz választottak ugyanazon definíció alapján épülnek fel.
2. Következetesen használjuk és vigyük végig a kialakított elképzelést! - Ha már eldöntöttük, hogy targetáltan kommunikálunk, és sok energiát fektettünk a célcsoport meghatározásába, majd az elérésükbe, akkor maradjon lendület az egyedi üzenetek legyártására is.
3. Ad hoc alkalmazás helyett, gondolkozzunk koncepcióban!
4. Használjuk ki a display egymást segítő termékeit, melyek szerves része a kiadói adat! - Legyen szó image célokról, elérés-maximalizálásról, edukációról vagy épp targetálásról, mindegyikhez rendelkezésre állnak eszközök, amelyek legjobban akkor működnek, ha egymásra építve alkalmazzuk őket. Ezt a holisztikus szemléletet igyekszünk biztosítani a partnereinknek.
5. Párbeszéd és bizalom - Nyílt beszélgetés alapján, reális vállalások szülessenek.
Gratulálunk a díjhoz, köszönjük partnerünknek a szoros együttműködést és a bizalmat! Büszkék vagyunk arra, hogy újra és újra izgalmas, előremutató kampányok születnek portfóliónkon. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy fejlesztéseinkkel stratégiai szintű megoldásokat biztosítsunk ügyfeleink számára, és stabil partnerei legyünk hirdetőinknek a 2023-as év kihívásaiban is.
Ismerje meg a másik díjazott, a Porsche Hungaria kampányát is!
Borítókép: Baksa-Drótos Mónika account manager, Indamedia Sales; Gáspár Balázs értékesítési vezető, Indamedia Sales; Oláh Róbert rider community manager, Foodpanda; Kató Tamás head of media, Foodpanda