Nálunk már 2016 is a natív éve, de a hirdetők szerint csak ezután robbannak be a kontentrakéták
Hiába izzik megrendelőink natív ajánlatkérdéseit feldolgozó szerverünk, és lépnek egymás sarkára a sikeres kampányok az Indexen és más kiadványainkon, szerettünk volna átfogó, takaros Power Point-diákon megjelenő képet kapni arról, hogy a piac sokat látott szereplői mit gondolnak a ma rutinból használt online hirdetési megoldásokról, és mitől várják a jövőben marketingüzeneteik hangos és hosszú visszhangzását a digitális térben.
A komplex üzenetek közvetítésére alkalmasabbnak tartott, testre szabható, a célcsoportot hatékonyan elérő natív megoldásokat a hirdetők remek márka- és imázsépítési eszköznek tartják.
Egy, a hazai hirdetői piac online natív megoldásokkal kapcsolatos elképzeléseit, elvárásait, tapasztalatait feldolgozó átfogó kutatás még váratott magára. Mostanáig.
A hirdetők szerint a natív hirdetés korábban is létezett, csak másképp hívták. A fogalmat legtöbben az online felületekhez kötik. 3/4-ük nem alkalmazott még natívot, ezt a tapasztalat, és megfelelő humán erőforrás hiányával, és a magas munka- és időigénnyel magyarázzák. Akik viszont igen, zömmel maguk forszírozták a natív negvalósítást, és azt hogy a tartalmakat a tartalomszolgáltató és/vagy az ügynökség állítsa elő.
Az első magyarországi natív landscape kutatást az Inspira végezte el, stratégiai partnerünkkel, a Next Wave Europe-pal közös megbízásunkból.
Minden második ügynökségi válaszadó vett már részt natív kampány kivitelezésében, jellemzően ügyfeleik kérésére. Ha ódzkodnak tőle, azt ők is munkaigény és erőforráshiány feletti aggodalmukban teszik. Az eredményekkel viszont inkább elégedettek.
A kutatásban a hazai top hirdetők, márkatulajdonosok vezetői mellett az ügynökségi szektor képviselőit kérdeztük, a mélyinterjúkban csúcsvezetők mondták el a véleményüket.
A piacon jelenleg az FMCG és a telko szektor jár élen a natív használatban, a jövőben az autóipar, a bankok, a gyógyszeripar, az oktatás, és a turizmus is felzárkózik.
A kutatás eredményeiről hamarosan részletes elemzést olvashat itt, a CEMP Sales House blogján, aminek a legfontosabb megállapítását már a címben elárultuk:
A hirdetők 2/3-a biztos benne, hogy a jövőben gyakrabban nyúl az online natív megoldásokhoz.
Ha élőben lemaradt róla, lapozza végig Starcz Ákos (NWE managing partner) az Internet Hungaryn 2016. 09.28-án elhangzott előadásának diáit!