Na melyik hazai hírportál közli a legfontosabb híreket?
A Médianéző elemzése szerint, ahol a médiatartalmak idézettségét vizsgálták, 2014 januárjában az Index.hu bizonyult a legnépszerűbb hírportálnak.
"Az online hírportálok vizsgálata az Index toronymagas vezetését mutatta ki, hiszen összesen 1449 alkalommal hivatkoztak információira – a vizsgálatban rádió- és tévécsatornák, újságok, valamint web felületek közlései is szerepeltek. A második helyezett Hvg.hu-t mindössze 907 alkalommal idézték, így az Index első helye kiemelkedő a szegmensben. Nagy számban foglalkozott a média a Gyermekrák Alapítvány elnökének ügyével, aki a hírek szerint magán célra használta alapítványának mentőautóját. A téma ugyan decemberben került a médiába, de januárban is a legidézettebb médiatartalmak között voltak fejleményei (164 hivatkozás). Nagy hírverést kavart továbbá a KLIK-jelentés nyilvánosságra hozása is, amiben a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ átvilágításáról szóló dokumentumot ismerhették meg az olvasók (136 hivatkozás)."
Vizsgált hírportálok idézettsége januárban
Legtöbbet hivatkozott cikkek listája
Módszertan
"A tudományos világban gyakran alkalmazott módszer az idézettség, vagy impakt faktor számítása abban az esetben, ha egy-egy publikáció, tudományos folyóirat, vagy kutató értékességét akarják mérhetővé tenni. Az elemzés lényegében azt jelenti, hogy a kutatók megszámolják, hogy egy-egy tudományos cikkre hányan hivatkoztak (citálták), így számszerűsíthető, hogy mely munka volt legnagyobb hatással a tudomány fejlődésére.
A Médianéző Kft. terméke a módszert a magyar médiára alkalmazta és megvizsgálta tíz magyarországi vezető online hírportál és tíz nyomtatott lap idézettségét. Az elemzés feltételezi, hogy minél több alkalommal emelnek át írást vagy hivatkoznak egy cikkre, várhatóan annál fontosabb újszerű információt tartalmazhat és magas lehet a hírértéke. Az adatok alapján megnevezhetőek a napirendet legsikeresebben irányító hírportálok és újságok, valamint kimutathatóak a legnagyobb hírértékkel bíró cikkek is."
Forrás: Nótin Szabolcs, Médianéző, vezető elemző, kreativ.hu