Mobiltartalom-fogyasztás vs reklámbevételek
Az Evolution 2016 Mobile Hungary konferencián kiemelt figyelem kísérte Ziegler Gábor, a CEMP Sales House igazgatójának március 3-án elhangzott vitaindító előadását, aminek főbb állításait osztjuk most meg mindazokkal, akiknek nem volt lehetőségük a helyszínen követniük a prezentációt.
Nem a tükör görbe hanem a valóság?! Hogy lehet, hogy a reklámbevételek nem tükrözik milyen
magas valójában a mobiltartalom-fogyasztás?
Mi lehet a gond és mit tudunk tenni a probléma megoldására?
Miközben a digitális reklámköltés a tévét is túlszárnyalva 2015-ben elérte az 56 Mrd Ft-ot, a mobil szegmensben is megduplázódott az előző évhez képest.
A növekedés önmagában remek, de a dinamizmusa nem tükrözi a mobil tartalomfogyasztásban rejlő potenciált.
A mobil oldalletöltések számának növekedését lassabban követik a mobil felületek bevételei.
A piac legfontosabb szereplői ráadásul nem feltétlenül a piaci súlyuknak megfelelően monetizálják a mobilban rejlő potenciált.
- A CEMP Sales House 23%-kal több mobil hirdetési hellyel gazdálkodik a Central Mediánál (a mobil applikációkat nem ide számítva), de kétszer akkora bevétellel számolhat.
- A CM azonos mennyiségű hirdetési hellyel másfélszer nagyobb bevételt könyvelhet el, mint az Origo csoport.
- A HVG az Origóhoz képest csupán tizedannyi hirdetési hellyel bír, mégis behozza utóbbi hirdetési bevételeinek 74%-át.
A mobilban rejlő bevételi potenciált a jövőben jobban kihasználhatjuk, erre több lehetőségünk is van.
- Új rich media formátumok mobilweben
- Multiplatform adatok alapján finomhangolt médiatervezés
- Dömpingárral győzzük meg a hirdetőket
- Cross platform és natív megoldások
- A piac is lép: még több mobilra optimalizált hirdetői oldal, specialisták média és ügynökségi oldalon