Megújult a femina.hu
2023 a megújulás éve a Femina életében. A piacvezető női online magazin tavaly ünnepelte 15. születésnapját, most pedig újabb mérföldkőhöz érkezett. Az oldal ezentúl új köntösben, de a jól megszokott igényes tartalommal várja az olvasókat.
Harmonikus és egységes összkép fogadja a látogatókat a napokban új külsőt kapott femina.hu-n. A letisztult megjelenést a finom pasztelles színek teszik még különlegesebbé. Az új arculat követi a modern kor igényeit, miközben erősen kapcsolódik az online magazin profiljához és kifejezi a site nőies jellegét is.
„2023 a megújulás mellett piacvezető pozíciónk megszilárdításának éve is. Folyamatosan figyelemmel kísérjük olvasóink igényeit mind tartalomban, mind megjelenésben – ennek is köszönhető kiadványunk népszerűsége. A dizájnváltásnál ugyanez volt a legfontosabb szempontunk: az olvasó mindenekelőtt. Ezzel párhuzamosan persze az időtállóságot és az aktuális trendeket is figyelembe vettük a tervezésnél. A femina.hu új külsejével kapcsolatban azt szeretem a legjobban, hogy nem kellett kompromisszumot kötnöm, ahogy az olvasóknak jó lesz ránézni, úgy nekem is” – mondta Somodi Hajnalka, a Femina Média ügyvezetője.
A Feminánál mindig történik valami, folyamatosan fejlődik és színesedik – szem előtt tartva az olvasói igényeket. Mostani megújulása is jól mutatja, hogy a kiadvány nem csupán tartalmi kínálatában és cikkeiben reflektál a világban zajló változásokra, hanem megjelenésében is reagál az aktuális trendekre. Az új külső igazi frissességet tükröz, ami egyszerre modern és átlátható.
„15 éve nézem a Feminát, a dizájnváltás, megújulás mindig nagyon izgalmas, és volt már pár ilyen az életünkben. Úgy éreztük, 2023-ban egy kicsit frissítenünk kell. A dizájnváltással megújul a tartalom is, néhány rovatot összevontunk, és van, amitől pedig elbúcsúztunk. Szeretnénk hangsúlyosan kiemelni értékes, exkluzív anyagainkat, legyen szó sztárinterjúról vagy izgalmas, nagyobb lélegzetvételű riportról. Hamarosan jelentkeznek a Femina Akták, melyek egy-egy témakört járnak körbe alaposan, szakértő segítségével. Első nagy témánk a menopauza lesz, erről az életszakaszról túl keveset beszélünk, holott minden második magyar embert érinteni fog előbb-utóbb. De ez még csak a kezdet. Bízom benne, hogy az új köntösbe öltözött Feminát ugyanolyan szeretettel olvassák majd, mint eddig” – mondta el a megújulással kapcsolatban Fehér Ági, a Femina főszerkesztője.
A tartalmi és vizuális összhang mellett az új dizájn megalkotásakor nagy hangsúlyt kapott a felhasználói élmény növelése. Az oldal megjelenéséről összességében elmondható, hogy könnyebben fogyaszthatóvá teszi a tartalmakat, a nyitó- és rovatoldalak új elrendezésének köszönhetően egyszerűbben válogathatnak a látogatók az olvasnivalók között. Újdonságot jelentenek a horizontálisan scrollozható cikkek, illetve izgalmas összhatást nyújtanak a váltakozó képarányok és a lekerekített képek is.
„Minden dizájnváltásnál beleszeretek az éppen aktuális tervbe, most is így történt. Tervezéskor azt tartottam szem előtt, hogy könnyedséget, egyszerűséget, ugyanakkor változatosságot csempésszek az új dizájn stílusába. Úgy érzem, sikerült. Ha szétnézünk a nagyvilágban, a legfrissebb webdizájntrendeknek is a minimalizmus az egyik alapelve, melynek legnagyobb előnye a könnyű olvashatóság. Ezt az irányt követve született meg a jól áttekinthető oldalstruktúra, a könnyen olvasható ívelt betűtípus és a visszafogott kiegészítő színek használata is. Nagyon boldog vagyok, hogy szabad kezet kaphattam a tervezésben” – foglalta össze az új dizájn koncepcióját Zsédely Teréz, a Femina grafikusa. Az általa megálmodott dizájnt Fejér Roxána, a Femina vezető programozója keltette életre, aki a kezdetek óta fejleszti az oldalt.
A Femina meghatározó és erős márka, amely kiemelt szerepet tölt be a női site-ok között. Az online magazin a 21. századi nőt helyezi középpontba, sokszínű tartalmi kínálata túlmutat az általános témákon, és a világra nyitott, inspiráló nőket szólítja meg. Egyszerre informatív, reagál a minket körülvevő változásokra, és minőségi kikapcsolódást, feltöltődést nyújt olvasóinak.
A Femina 2022-ben piacvezetőként zárta az évet, az Indamedia női portfóliójába tartozó portál cikkeit tavaly naponta átlagosan 515 158 valós felhasználó (RU) olvasta*, amivel a látogatottsági lista élén végzett az online női kiadványok versenyében. Emellett a napi átlagos olvasószámot nézve is az év nagyobb részében vezette a toplistát. A Femina népszerűsége azóta is töretlen, a lendületet megőrizve 2023 első negyedévében is vezeti a látogatottsági listát.**
*Forrás: DKT/e.gemius (15+ belföldi internetezők) 2022. éves napi átlag RU (Real Users) - brand adat
**Forrás: DKT/e.gemius (15+ belföldi internetezők) 2023. január, február, március havi napi átlag RU (Real Users) - brand adat és 2023. január 1. - március 31. időszaki napi átlag RU (Real Users) - brand adat