Lézerszkenner tört ki a hagyományos PR keretekből
A natív hirdetések forradalmasítják a PR-kommunikációs eszközöket és megvalósítási formákat. A lézerszkenner pedig forradalmasítja a régészeti feltárásokat. Ez a két újdonság egymásra talált, amikor a 4iG a Mensor 3D technológia segítségével előállított dokumentumfilmjét natív hirdetésbe ágyazva jelenítette meg az Indamedia kiadóvállalat portfóliójában.
Az Indamedia Sales és a 4iG tartalmi együttműködése már a tavalyi évben elindult, a hirdető kezdetben natív cikkek elhelyezését kérte. Idén új hirdetési ötlet merült fel az érintett felekben: videós támogatott tartalmak elhelyezésében gondolkodtak, ráadásul egy nagyon izgalmas témában, hiszen a hirdető Mensor3D üzletágát az Indamedia csapatának egy valódi régészeti ásatás kapcsán kellett bemutatnia.
- Nagy kihívás volt számomra ez a projekt, mert bár számos natív videón dolgoztam már a tartalmi csapat tagjaként, ekkora stábbal és ilyen összetett témában még nem készítettem anyagot – mondta Tóth Hajnal, aki a projekt tartalommarketing menedzsmentjét vitte – Ráadásul mind a történelem, mind a régészet közel áll a szívemhez, így különösen szerettem volna, ha jól sikerül a videó, pláne, amikor megtudtam, hogy mekkora kultúrtörténeti jelentőségű felfedezésről van szó.”
A 2024 tavaszán indult Visegrád Reneszánsza fejlesztési program keretében próbaásatásokat kezdtek végezni a Mátyás Király Múzeum szomszédságában lévő teniszpályán. A régészek régóta tudták, hogy a terület alatt húzódik a Visegrádi Királyi Palotához tartozó XV. századi ferences kolostor romja, csak eddig nem volt lehetőségük annak feltárására.
- Valósággal belezuhantunk ebbe a projektbe. Egyszer csak jött a hívás az ügyféltől, hogy a régészek fontos leletre bukkantak és mennünk kell forgatni. Mivel natív videóknál mi általában előre kidolgozott koncepcióval, esetleg forgatókönyvvel dolgozunk, számomra is új perspektívákat nyitott meg egy olyan videó elkészítése, ahol improvizálnunk kell – emlékezett vissza Tóth Hajnal.
A régészek valóban nem várt, izgalmas leletre bukkantak: a templom szentélyének boltozatát alkotó épen maradt kőfaragványokra. A felfedezés azért is kiemelt jelentőségű, mert hazánkban középkori gótikus épületek a török háborúk miatt alig maradtak fent. A helyszíni forgatás gyors és körültekintő kollaborációt kívánt, hiszen még zajlottak az ásatások. Mindeközben ahhoz, hogy lézerszkenneres mérés segítségével a 4iG/Mensor3D munkatársai el tudják készíteni a hazánkban szinte egyedüli későgótikus hálóboltozat rekonstrukcióját, a köveket az eredeti felfedezési helyükön kellett megörökíteni.
- Az egész stáb nevében is mondhatom, hogy mindannyiunknak óriási élmény volt ez a forgatás, hiszen egy valódi ásatáson lehettünk jelen, ráadásul tényleg élőben vettük fel a feltárási folyamatot. A múzeum és a palota környezete a felettünk magasodó Fellegvárral teljesen magával ragadt midenkit. Ez igazi love project és „one in a lifetime” pillanat volt, amelyet mindannyian átéreztünk – tette hozzá Tóth Hajnal.
- A visegrádi ásatásról készült natív videó tökéletesen példázza, hogy egy színvonalasan elkészített, érdekfeszítő tartalom mentén valóban ki lehet törni a hagyományos PR-kommunikációs keretekből. A dokumentumfilmes elemeket is használó videóban a régészeti munkálatok körülményeinek bemutatása mellet, arra is törekedtünk az együttműködés során, hogy a partnerünk által használt Mensor 3D technológiát is megismertessük. Büszkék vagyunk arra, hogy munkánkkal egy kicsit mi is hozzátehettünk ehhez a rendkívüli felfedezéshez – nyilatkozta Balázs Attila, a tartalmi csapat vezetője.