Komplex megoldásaival a Boehringer Ingelheim kampánya a júliusi Display First Award győztesünk

2023-08-14

Az állatgyógyászati készítmények piacán is meghatározó gyógyszeripari vállalat Frontpro kampánya többféle marketingkommunikációs elemet használt, melyek egymásra épülve és egymással összhangban futottak. Így egy kiemelten koherens kampány valósult meg, melyet Display First Awarddal is elismertünk.

A Boehringer Ingelheim a társállatok számára gyártott antiparazitikumok piacán a vényköteles vonalon kutyák és macskák esetén egyaránt a legszélesebb spektrumú termékekkel van jelen, míg a szabad forgalmazhatóságú termékek szegmensében a Frontline terméksorral képviselteti magát. A Frontline család legújabb generációs tagja a FRONTPRO® rágótabletta, ami idén került piacra új kategóriát teremtve, és az állateledel boltok polcain azonnal a termékcsalád zászlóshajójává vált. Ez utóbbi, illetve a termékkel elérhető megelőzés népszerűsítését célozta a gyógyszeripari vállalatcsoport DFA-val jutalmazott, több hónapon átívelő, komplex kampánya.

„Célunk a kampánnyal egyértelműen az edukáció, mert fontosnak tartjuk, hogy a kisállattartók megbízható forrásokat használjanak, amikor információt keresnek. A tudomány egyre kényelmesebb és egyre jobb megoldásokat biztosít az állattartók számára, és ha ehhez tudatosság párosul, akkor ezzel a házikedvenceink számára hosszabb, egészségesebb, ezáltal teljesebb életet biztosíthatnak. Egy edukációs kampány sokat segíthet ebben a tudatosságban” – mondta el Jáger József, a Boehringer Ingelheim product managere.

  • Hirdető: Boehringer Ingelheim

  • Ügynökség: OMG Hungary Kft.

  • Kampány: Frontpro

  • Kampányidőszak: 2023. június 19. – 2023. szeptember 10.

A kampány és az ügyfelünkkel való együttműködés egyik legfontosabb eleme az, hogy a közös munka eredményeként komplexen tudtuk lefedni a marketingkommunikáció szinte minden aspektusát. Minden elem helyét és pontos funkcióját meghatároztuk a kampányban, a célokhoz olyan hirdetési megoldásokat rendelve, amelyek maximálisan támogatják a hatékonyságot. Ezzel egy kivitelezésben hatékonyabb és rugalmasabb, stratégiai szempontból pedig egy kiemelten koherens kampány valósulhatott meg.

„Ügyfeleink számára egyre inkább fontos, hogy ne csak részmegoldásokat szállítsunk, hanem stratégiai szinten, komplex kampányokban legyünk számukra megbízható partnerek. Júliusi Display First Award díjazottunk, a Boehringer Ingelheim kampányának felépítésébe és megvalósításába igyekeztünk bevetni a cégcsoport tudásának legjavát, és olyan termékeket és megoldásokat ötvözni, amellyel jól célzott és látványos jelenlétet tudunk biztosítani az online térben. Megtisztelő számunkra, hogy együtt dolgozhattunk ebben a hónapokon átívelő, kiemelkedően komplex kampányban" – foglalta össze Gáspár Balázs, az Indamedia Sales értékesítési vezetője.

A komplexitás különösen fontos szempontként jelent meg tervezéskor, a kampánynak ugyanis több célnak kellett egyszerre megfelelnie. A brandépítés és a kampány üzeneteinek a fogyasztókhoz való eljuttatása mellett nagy hangsúly került a felhasználók edukálására is. Kiemelten kezeltük továbbá a célcsoport pontosabb meghatározását is, hogy megtudjuk, milyen targetcsoportok (perszónák) érdeklődnek a kisállat (illetve azok egészsége) tematika iránt.

„A Boehringer Ingelheim egyik jelmondata a ’Prevention works’. A kampány során előkerülő témák esetén pedig a megelőzés valóban és rendkívül látványosan működik. Az edukációra szükség van, hiszen egy új gazdinak jó, ha megfelelően strukturált módon kap válaszokat már azokra a kérdésekre is, amelyek csak később fogalmazódnak meg a fejében. Szerettünk volna, ha a legnagyobb kutyás közösségben és portálon a számunkra is fontos témák független szakértők bevonásával kerülnek szóba. A cikkeket és a podcastokat kiemelten fontosnak tekintettük, mert így a korrekt tájékoztatásnak az is része lehet, hogy a mendemondákat és tévhiteket ugyancsak elismert szakértők beszéljék át részletekbe menően, hogy elejét vegyék a további félreértéseknek” – fejtette ki Jáger József.

A Frontpro-kampány legfontosabb elemei

A kampány központi felülete a hazai piacon a témában kiemelkedő oldalunk, Az én kutyám, mely júliusban all time rekordot is döntött. Kutyás tematikájú portálunkon a kampány idejére egy külön microsite-ot is létrehoztunk, ahol a felhasználók egy helyen sokféle hasznos információt találtak az állategészségről, ezen belül pedig az élősködőkről, valamint az ellenük való védekezésről. A felületen változatos formátumokat használva dolgoztuk fel a témakört, a cikkek mellett például podcast-sorozat és natív tartalmak is készültek. A brandelemek szponzorációs formában, illetve releváns tartalmi környezetben elhelyezett bannerként biztosították a kampány image-üzeneteinek átadását.

Jáger József product manager arról is beszélt, hogy a projekt alapkoncepcióját már kidolgozták, de néhány olyan elem hiányzott a megvalósításhoz, amit az Indamediánál találtak meg.

“Több kapcsolódási pontot is erősnek éreztünk már a kampány elindulása előtt, a legyártott tartalmak minősége és tematikája a cikkek és a podcastok esetén is egyértelműen azt az irányt mutatták, amivel jól kiegészíthettük az elképzeléseinket. Emellett a gyors reakcióidő, a kreatív csapat újszerű megoldásai tették még hatékonyabbá projektünk lebonyolítását” – tette hozzá.

Gratulálunk ügyfelünknek díjazott kampányához, köszönjük a közös munkát és a bizalmat!

Borítóképen (balról): Jáger József product manager CA - OTC (Boehringer Ingelheim) és Bácsi-Gajdán Judit OTC-gyógyászat szektorért felelős senior account manager (Indamedia Sales)

Hirdetnék