Kívül-belül megújult a Napi.hu
Nemcsak új arculatot kapott a népszerű gazdasági portál, hanem szerkezeti változásokon is keresztülment. Az átláthatóbb és letisztultabb nyitóoldal új elemekkel bővült, illetve hamarosan videós és podcast anyagokkal is kiegészül a tartalom. Az új honlap új hirdetési lehetőségek előtt is megnyitotta a kaput, így egyedi igényeket is ki tudnak szolgálni.
Az elmúlt fél évben gőzerővel folyt a munka a Napi.hu szerkesztőségében, hogy 2021. március végén modernebb megjelenésű, korszerűbb honlapot mutathassanak be. A tervek előkészítése természetesen korábban kezdődött, a megvalósítás azonban az elmúlt 6-7 hónapban zajlott.
A korábbi arculatot körülbelül 7-8 éve kezdte el használni a Napi.hu, akkor még más elvárásoknak kellett megfelelnie egy hírportálnak, kevesebb volt az okostelefon és a tablet is. Ezért is tartották fontosnak, hogy egy mobileszközökön is igényes megjelenésű, rugalmas és gyors oldalt hozzanak létre, miközben a desktopos elérésüket is javítani akarták. Az új irány kialakításánál lényeges szempont volt, hogy új karaktert kapjon a Napi.hu, és határozottan megkülönböztethető legyen más oldalaktól.
A projektet Szabó Dániel, a lap főszerkesztő-helyettes koordinálta. Az előkészítő fázisban Kristóf Réka dizájnerrel több tucat külföldi – köztük szlovák, szlovén és francia – oldalt néztek át, és gyűjtötték össze azokat a megoldásokat, amelyeket a Napi.hu új koncepciójába szerettek volna beépíteni. A kiválasztott elemeket egyenként gondolták tovább, és számos egyedi ötlettel gyúrták össze – ezeket tökéletesítette Kristóf Réka, és ezt követően indult meg a fejlesztés.
A megújítás során elhagyták a korábbi narancssárga színt, lecsiszolták a dizájnt, hogy áttekinthetőbb felülettel és többféle, új tartalommal tudják kiszolgálni a portál olvasóit és hirdetőit egyaránt. Az üzleti és közéleti cikkeket pedig hamarosan videók és podcastok is kiegészítik.
„A Napi.hu már több mint 20 éves, és sok szempontból teljesen egyedi tartalmat állít elő, sok saját témával, amivel nem foglalkoznak más hírportálok, miközben minden fontos gazdasági és közéleti aktualitást feldolgozunk. Úgy éreztük, hogy ezt a saját hangot akkor erősíthetjük meg, ha egy friss, modern és teljesen tartalomfókuszú dizájnt készítünk, elhagyjuk a magyar híroldalak közötti gyakori narancssárgát, ezzel az új zöld arculattal is megmutatjuk, hogy ez egy másik oldal, ahol feltesznek olyan kérdéseket is, amit máshol nem” – foglalta össze az új arculat mögötti célokat Szabó Dániel.
Az új címlapon csoportosítva szerepelnek az aktuálisan legérdekesebb hírek és események, a címkék segítségével pedig a fejlemények folyamatosan követhetők úgy, hogy az előzményeket is látják az olvasók. A cikkek végén pedig nincs szükség külön kattintásra: az oldal aljára görgetve a címlap jelenik meg újra, hogy könnyebb legyen egyszerre elolvasni az összes hírt.
A főszerkesztő-helyettes a tartalomfejlesztés irányairól beszélve elmondta: „Nagyon erős szakmai stábunk van, egészségügyről, ingatlanról, energetikáról, kiskereskedelemről, de az uniós ügyekről is sok olyan témát hozunk, amikkel mások nem foglalkoznak, az olvasóknak ezeket tettük elérhetőbbé az újragondolt címlappal, cikkoldalakkal. Hamarosan pedig podcastekkel és videókkal is segítjük a tájékozódást, hogy tényleg bárki számára üzlet legyen a hírből.”
A külső-belső átalakulás a hirdetési megoldásokra is kiterjedt, a Napi.hu és az Indamedia Sales ezentúl a legkülönbözőbb hirdetési igényekre is képes lesz egyedi és exkluzív megoldásokkal reagálni.
A fejlesztést Göcsei Gábor programozó vezette, az új design Kristóf Réka és Szabó Dániel ötleteiből született meg.