Index: az első számú hírforrás
A Schmitt Pál Hírversenyt az Index nyerte. Ha valami fontos történik az országban, azt elsősorban az Indexen szeretik követni a magyar internetezők. A köztársasági elnökkel kapcsolatos események rekordlátogatottságot hoztak.
Forrás: opa.gemius.hu, napi egyedi látogatók (uc), teljes forgalom
Múlt hét csütörtökön, március 29-én, amikor az egyetem visszavonta a kisdoktori fokozatot, az Index címlapon 3,43 millió oldalletöltés keletkezett, míg az Origo címlapján 1,8 millió. A belpolitikai rovatok esetében is egyértelműek az arányok: az Index Belföld rovata 1,39 millió oldalletöltést ért el, míg az Origo Itthon 757 ezret.
A legnagyobb különbség a két címlap között hétfőn, a lemondás napján volt. Ekkor az Index címlapja több mint 2 millió oldalletöltéssel kapott többet az Origóénál (3,75 millió vs. 1,68 millió). Hétfőn az Index Belföld rovata csúcsot döntött, 417 ezer egyedi látogatót ért el, akik 1,91 millió oldalletöltést generáltak.
A fenti grafikonon látható, hogy a köztársasági elnökkel kapcsolatos események idején az Indexnek csak a Belföld rovata már önmagában is többször elérte, illetve meghaladta az Origo címlapjának olvasottságát. Az Index Belföld rovata ezeken a napokon nagyobb volt, mint a Hír24.hu vagy a HVG.hu egésze, mind egyedi látogatószám, mind oldalletöltés alapján.
A Schmitt Pál lemondásáról szóló anyagnak 584 ezer letöltése volt az Indexen, úgy, hogy a lemondás bejelentése utáni első negyedórában 68 ezer alkalommal nyitották meg az olvasók. Április 2-án, hétfőn 711 ezer egyedi látogató kereste fel az Indexet, ami – leszámítva Orbán Viktor brüsszeli felszólalásának napját – minden idők legnagyobb látogatottsága. Csak a címlapon ezen a napon 603 ezer egyedi olvasó fordult meg. Az Index a LiveInfoval élőben közvetítette a parlamentben elhangzott beszédet, ami 65 ezer nézőt vonzott. Az eredmények önmagukban is kiugrók, de különösen azok a versenytársak számaihoz képest.
Forrás: opa.gemius.hu, oldalletöltések (pv), teljes forgalom
Az események az Index mobilos forgalmában is éreztették a hatásukat, napi egyedi látogatószámban átlagosan 15%-os, oldalletöltésben pedig közel 30%-os növekedést hoztak ezek a napok.
(*Megjegyzés: A hétfői napon a reggeli órákban nem működött az Origo site-ja, de az öt nap általános trendjén ez nem változtat)