Hasít a 10 éves Totalcar
Az Old Timer Expóval összekötve ünnepelte 10. születésnapját autós magazinunk, a Totalcar. „Élőben más, nagyon más. Körülbelül olyan a különbség, mint a mézes bödönt kívülről nyalogatni, vagy belekóstolni” – írta a rendezvényről nagyon találóan Stump András. Ügyfeleinkkel együtt mi is szájtátva bámultuk az old timereket, hallgattuk a Totalcarosok beszédét, majd elfogyasztottuk a finom ebédet és tortát, amit maga a szerkesztőség szolgált fel.
Bende Tibor beszédet mond, háttérben a Totalcar szerkesztősége
Níno Karotta (Bazsó Gábor)
A Fastbride csapata: Szeder Péter, Szitás Gabi, Makai Krisztina
Fáber Dávid, Expressz
„Vezető” sales csapat: a volánnál Ihász Ingrid,
a hátsó ülésen Kenessey Adrien és Horváth Bori
Balra: Balázs Viktor, középen: Winkler Róbert, jobbra: Vályi István
Varga Zoltán, Pangalaktik, Papolczy Zsófi, Carnation,
Horváth Bori, Kenessey Adrien, Flórián Bence, CEMP Sales House
A Totalcar tortát vágja: Winkler Róbert, segíti: Bende Tibor
Hol tart most a Totalcar?
„Több fronton is csatákat veszítettek az utóbbi időben az autós lapok. Az olvasottság évek óta folyamatosan csökken, a hirdetési piac pedig szinte összedőlt a fejük felett.” – írja a Kreatív az autós sajtóról. A folyamat mélypontját a tavalyi év jelentette, amikor is a válság egyik legnagyobb vesztese az autós szektor lett, amely a teljes listaáras reklámköltését 40%-kal csökkente, s online területen is 17%-os büdzsé vágást hajtott végre.
Örömmel jelentjük, hogy a Totalcar mindebből semmit sem érzett meg, sőt 2009-es éve a print kiadványokéval teljesen ellentétesen alakult: napi átlagos egyedi látogatószámban 14%-os, net-net hirdetési bevételben pedig 12%-os növekedést ért el 2008-hoz képest.
Forrás: CEMP Sales House
A fenti grafikonon látható, hogy bár a Totalcar is kevesebb hirdetési bevétellel számolhatott azokban a hónapokban, amikor a teljes display reklámpiac is gyengélkedett, éves szinten összességében a válság ellenére is tudott növekedni. Ha pedig 2009 és 2010 első negyedévét hasonlítjuk össze, közel 58%-os bővüléssel számolhatunk a Totalcar net-net hirdetési bevételeiben.
Forrás: Webaudit, összes látogatószám, napi átlag havonta,
2008. jan. 1. – 2010. márc. 31.
A Totalcar nem csupán net-net árbevételét, de átlagos napi egyedi látogatószámát is növeli évről évre. Ha a 2009 és 2010 első negyedévi napi átlagos egyedi látogatószámot tekintjük, akkor 15%-os növekedéssel számolhatunk.