Ezekre a weboldalakra voltak a hazai internetezők kíváncsiak júliusban
A közéleti és gazdasági események intenzív látogatottságot generáltak a hírportálokon júliusban. A KATA-törvény és a rezsicsökkentés módosítása, az azokra reagáló demonstrációk és a politikai nagyüzem miatt megnőtt az érdeklődés a közéleti hírek iránt.
A Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) hivatalos ajánlása alapján a mérésben szereplő weboldalak havi teljesítményét a napi átlagos látogatottsági adatok alapján érdemes rangsorolni, ez adja a legpontosabb képet a hazai oldalak méretéről, azok népszerűségéről.
Ha azt vizsgáljuk, hogy naponta átlagosan hány látogatója volt az adott weboldalnak július során, akkor a mérőszámok közül a valós felhasználószámot (RU, Real Users) kell figyelnünk.
A napi átlag felhasználószám alapján felállított lista első három helyén az Index, a Blikk és az Origo kapott helyet. Érdekesség, hogy amíg a harmadik helyezett Origo és az ötödik helyet elfoglaló Időkép között mindössze hetvenháromezer egyedi felhasználó a különbség, addig az Időkép és a hatodik Telex között ez a szám már 247 ezer olvasót jelent naponta átlagosan.
A valós látogatók számán túl érdemes azonban tovább vizsgálódni: beszédes az egyes website-okon mért aktivitás is, ezt leginkább az oldalletöltés, illetve az oldalon eltöltött idő adataival lehet leírni.
A közösségi média által dominált hírfogyasztási piacon beszédes mutató, hogy a felhasználók hány tartalmi oldalt „fogyasztottak”, azaz olvastak vagy néztek meg adott portálon.
Ezt a rangsort is az Index vezeti - méghozzá jelentős fölénnyel. Az előző listán harmadik helyezett Origo a második helyre lépett fel, míg az Időkép az ötödik helyről a harmadikra. Ennek az összehasonlításnak a nagy vesztese egyértelműen a Blikk, ők a második helyről az ötödik helyre csúsztak vissza.
Egy másik minőségi mutató az oldalon eltöltött idő. Ennél a mutatószámnál is visszatérünk a napi átlag szerinti rangsorra, hiszen ez a szám mutatja meg, hogy átlagosan egy nap alatt hány percet töltenek az olvasók az oldalakon.
Azt hihetnénk, hogy a korábban vizsgált oldalletöltési mutató és az oldalon eltöltött idő kéz a kézben járnak egymással, a valóság azonban az, hogy ezen a listán is több változást láthatunk.
Az Index a maga 8 perc 41 másodperces idejével, illetve a Telex a 7 perc 15 másodperces mutatójával kimagaslik a mezőnyből. A harmadik helyezett Origón a látogatók már több mint 2,5 perccel kevesebb időt töltenek el, mint a második helyen álló versenytárs oldalán. Szintén érdekes, hogy a Portfolio az oldalletöltési eredménysorban csupán a hetedik helyen szerepel, az oldalon eltöltött idő esetében azonban az előkelőnek mondható negyedik helyig lépett előre.
Rengeteg időt töltünk az interneten
Ha kitekintünk a szakmailag indokolt napi átlagos felhasználószám alapján rangsorolt top 10-es összehasonlítás horizontján túlra, akkor számos új szereplő jelenik meg a listáinkon.
A legnagyobb oldalletöltéssel bíró oldalak felsorolásban több olyan piaci szereplő is megtalálható, amelyek az egyedi felhasználó alapján nem fértek be a top 10-be, ebben a mérésben azonban előkelő helyet foglalnak el. Ilyen például a Használtautó, a Videa és a Jófogás is. Ha belegondolunk egy átlagos felhasználó internetezési szokásába, akkor könnyen belátható, hogy az apróhirdetés-oldalak a működési sajátosságuk miatt kevés felhasználóval meglepően sok oldalletöltést tudnak generálni egyetlen hónap során.
Forrás: Index.hu