Ezek voltak 2022 legemlékezetesebb natív cikkei
Az év vége és az ünnepi időszak közeledtével óhatatlanul felmerül az esztendő lezárásának gondolata is. A fáradalmak kipihenése mellett jóleső érzés ilyenkor visszatekinteni; mi is így teszünk most natív csapatunk segítségével, akik az idei év számukra legemlékezetesebb hirdetéseit szedték össze.
A 2022-es év számos izgalmas tartalmi együttműködéssel határozta meg a natív csapat munkáját. Ezek között voltak régre, akár több évre is visszanyúló együttműködések, teljesen új partnerek és kampányok, valamint olyan projektek, amelyek újfent bizonyították, hogy a minőségi tartalom új szintre emelheti egy-egy márka kommunikációját.
Ha az év tartalmi együttműködéseit nézzük, nem pusztán a bőség zavara miatt nehéz kiválasztani azokat a kampányokat és cikkeket, amelyek mellett nem mehetünk el egy ilyen típusú visszaemlékezés során, hanem azért is, mert minden egyes általunk készített cikkre büszkék vagyunk. Mindegyik egy külön történet, egy külön kihívás és nem utolsó sorban örömteli folyamat, annak minden nehézségével és sajátosságával.
Éppen ezért döntöttünk úgy, hogy ebben a cikkben a saját szakmai megélésünk mellett teret engedünk szubjektív benyomásainknak is, hogy képet adjunk arról, hogyan is telt számunkra a 2022-es év. Az általunk érintett cikkeknél nem állítottunk rangsort , helyette inkább az érzéseink és emlékeink vezéreltek, hogy bemutassuk, hogyan jutottunk idáig. Lássuk hát, hogyan alakult a minőségi content 2022-ben!
Magányjárványtól a szuperhősökig
Bár az év elejehagyományosan csendesebbnek számít, az idén tartalmi fronton is erősen kezdtük a januárt. Külön büszkeség számunkra, hogy egy olyan fontos témában készíthettünk tartalmat a Vodafone számára, amellyel korunk egyik legaggasztóbb jelenségére, az elmagányosodás problémájára hívtuk fel a figyelmet. Cikkünkben a jelenség tudományos háttere mellett azt mutattuk be, hogy az elszigetelődés és magány érzését hogyan dolgozta fel az emberiség a különböző művészetekben.
Hasonlóan fontos téma számunkra az ártalomcsökkentés kérdésköre; partnerünkkel, a Philip Morris Magyarországgal több éves múltra tekint vissza a komplex megoldásokat használó tartalmi együttműködésünk, amely idén is képes volt új magaslatokat érinteni. A teljes éves együttműködésben számunkra különleges helyet foglalt el azon cikkünk, amelyben kollégánk fél évre visszamenő, valós tapasztalatait írta meg arról, hogyan hagyott fel teljesen a dohányzással.
A komoly kérdéseket érintő témák mellett azonban volt alkalmunk arra is, hogy komplex problémákat kreatív, formabontó módon közelíthessünk meg. Ilyen volt az OTP Bank számára készített, „nagy pénzszórókról” szóló, egyedi grafikai megoldásokkal ellátott cikkünk, amelyben azt mutattuk be, hogy különböző fiktív és valós történelmi személyek hogyan kezelhették volna pénzügyeiket, ha rendelkeztek volna egy költések és kiadások követésére alkalmas mobiltelefonos banki alkalmazással.
A 2022-es év talán egyik legnagyobb eseménye a Disney+ hazai streaming piacra való belépése volt, amely jelentős feldolgozást kapott az Indamedia Salesnél is. A display hirdetések mellett a Disney+ kampány másik erős pillérét az online natív megjelenések adták. A Disney+ összesen 5 natív elemmel jelent meg az Index címlapján és a hírportál Kult rovatában, közülük is a legimpozánsabb a Marvel univerzumát bemutató longform cikk volt, amely a streaming szolgáltatás elrajtolásának másnapján debütált az Indexen. A natív világában is különlegesnek számító formátum az amerikai képregénykultúrát meghatározó kiadó, a Marvel elmúlt 83 évének történetét mutatta be egészen a kezdetektől. A grandiózus vállaláshoz kiváló választásnak bizonyult a longform cikk, amely lehetőséget adott arra, hogy teljes mélységében körbejárja a témát, és az egyedi grafikai megoldásoknak köszönhetően egy igazán látványos tartalom szülessen.
A nyár azonban nem kizárólag a szuperhősökről szólt: a City Pearl számára készített natív cikkünkben a rozsdaövezetek történetét bemutatva világítottunk rá a városi életmód sajátos körülményeire. A LUA Resort számára pedig a régi idők nyaralását és a modern luxuskörülményeket ötvöztük rendhagyó nagyképes anyagunkban; mindkét cikk kiváló példa arra, hogy még a tematikához elsőre távolinak tűnő kreatív ötletek is tökéletesek lehetnek ahhoz, hogy a különböző kommunikációs célokat segítsük.
Szintén erre kiváló példa a Visa számára készített anyagunk, amelyben kollégánk különös kísérletben vett részt: egy néhány napos túrán kizárólag telefonjával és okoseszközével fizethetett. Az ötletet nemcsak mi, hanem olvasóink is rendkívül kedvelték, hiszen az idei évünk legolvasottabb anyagáról van szó.
Nem ez volt az egyetlen alkalom, amikor kimerészkedtünk az íróasztalaink mögül: az HBO Max nagysikerű sorozatának, a Sárkányok házának bemutatója kapcsán az utca emberét arról faggattuk, mennyire ismeri Westeros világát, nemrégiben pedig szintén hozzájuk fordultunk, hogy megtudjuk, mennyire kezelik tudatosan pénzügyeiket.
Az év vége is bővelkedett izgalmas, gondolatébresztő témákban. A Hungerit Zrt. számára készített cikkünkben a húsleves mélyére merültünk és egy átfogó anyagban bemutattuk a magyar baromfitenyésztés teljes történetét, néhány nappal később pedig Szegedre látogattunk el, hogy a Cédrus Liget képében egy olyan lakóparkot mutassunk be, ahol öt évig nem kell rezsit fizetni.
A jövőnk is tartalmas lesz
A visszatekintés után a figyelmünket szép lassan mi is a 2023-as esztendő felé fordítjuk, amelyről már most látjuk, hogy tartalmi szempontból is izgalmas időszaknak ígérkezik. Bízunk benne, hogy a jövőben is olyan izgalmas sztorikat írhatunk meg, amelyek legalább annyi örömöt, sikert és nem utolsó sorban élményt biztosítanak, mint a fent említett cikkek bármelyike!