Egyre több Index látogató fogyaszt podcasteket
(Illusztráció: Szarvas, Index)
Szabó Zoltán, az Index stratégiai- és kreatív igazgatója ja a Kreatívnak adott interjút, amelyben a podcastekről beszélt. A következőket mondta:
“A podcast egy viszonylag új műfaj a magyar sajtópiacon, ezért az Index műsorainak hallgatottsága is hétről hétre, epizódról epizódra alakul, növekszik. A közéleti tematikájú műsorok mellett a szórakoztatóipar szereplőivel készült portréműsorok teljesítettek a legjobban, ezeket több tízezren hallgatták”
A formátum jövőjét illetően Szabó Zoltán közölte:
“Bízunk abban, hogy a podcast nemcsak megtalálja a maga közönségét itthon is, de előbb-utóbb üzletileg rentábilis termék lehet belőle. Jó úton haladunk, egyre több Index-látogató fogyaszt podcasteket, kap rá erre a műfajra is, a visszajelzések alapján egyre többen hallgatnak autóban, házimunka vagy sport közben minket.”
Az adásokban megjelenő hirdetősi lehetőségekről a következőket mondta:
“Szeretnénk, ha a podcastek bevételt is termelnének, de nem szeretnénk, ha ezzel párhuzamosan rossz minőségű reklámok vagy alig bújtatott szponzorációk lepnék el az adásokat. Ezért a reklámhelyeinket értékesítő Indamediával közösen folyamatosan új megoldásokon dolgozunk.”
- nyilatkozta Szabó Zoltán, aki azt is kifejtette, hogy
ez a műfaj kifejezetten jól áll az Indexnek.
A teljes interjú a Kreatív decemberi számában olvasható.