Az Index vezeti a látogatottsági listát
A kampánytervezés és hirdetési szempontból lényeges, napi látogatottsági számokban egész évben az Index vezette a hazai portálok rangsorát. Ez igaz az elmúlt hónapra, az előválasztás időszakára is, melyben egyértelműen az Indamedia site-ja nyerte a hírversenyt.
A szakemberek a havi adatközlést ma már elavultnak tartják, mégpedig azért, mert a hirdetők számára az releváns információ, hogy napi szinten hány potenciális vásárlót érhetnek el az időalapon vásárolt felületeken keresztül, nem pedig az, hogy az elmúlt hónapokban összesen hány felhasználó keresett fel egy weboldalt.
„Az online hirdetés-értékesítési gyakorlat szerint az egyes online kiadványokat a multiplatform napi átlag látogatószám (RU) alapján érdemes rangsorolni. A nagy elérésű site-okon vásárolható felületek között nincs ugyanis olyan megjelenési forma, ami egy hónapig kínálna a nap minden percében, az adott site minden egyes oldalán jelenlétet. Emiatt domain vagy brand szinten a havi látogatószámok helyett napi átlagokat használunk. A forgalmi adatok mellett a közönség összetételről is napi frissítéssel érkeznek információk. Ezek az értékek támpontot adnak a hirdetőknek, hogy az általuk választott, időalapon vásárolt felületeken megközelítőleg mekkora és milyen összetételű elérésre számíthatnak a hazai internetezők körében. Ráadásul 90 napon belül tetszőleges hosszúságú időszakot választva, mindig a legfrissebb adatokkal támogathatjuk partnereink döntéseit” – foglalta össze Földi Kata, az Indamedia Sales elemzési és programmatic sales vezetője.
A legfrissebb adatokat nézve, tehát az elmúlt 30 napban, ami egyben az előválasztási időszakot is fedi, a top5 brandnél a napi átlag látogatószámok alapján az Index teljesített a legjobban a hazai online kiadványok között.
A listavezető szerep egyébként nemcsak a napi átlag látogatószámban, hanem az oldalletöltésben és az oldalon töltött időben is megmutatkozik. Ezeket a mutatókat vizsgálva is az Index lett az első a fent vizsgált időszakban.