A tartalomgyártók innovációs útjai #mh10
Az alábbiakban Kardos Gábor Media Hungary-n elhangzott prezentációját osztjuk meg.
A prezentáció szöveges változata:
1. Miért van szükség innovációra? Kinek „luxus”, kinek kötelező ez a tartalomszolgáltatás piacán, mennyire külső vagy belső kényszer ez a médiavállalatok szempontjából?
- NEM CSAK TERMÉKINNOVÁCIÓ VAN!
- példák a folyamatinnovációra: newsroom az Indexben, adott ország szülöttei az ETARGET-nél, különválasztott sales support
- Internet egésze maga az innováció kultusza: aki ezt választja, erre van kihegyezve, amint ez elenyészik, azonnal rosszul érzi magát, unatkozik (fejlesztők, újságírók egyaránt) -> az innovációs környezet személyi szintű motiváció
2. Milyen tényezőket mérlegel egy új, innovatív projekt elindításakor? Szempontok, döntő tényezők max. 10 pontba sűrítve
- A mi iskolánk: ZSIGER (pl.: blogketrec); ez nem érdem, de olyan állapot, amit tudatosan kell megélni - út az intézményesítettebb innováció felé
- Részben a felhasználók felé van kiszervezve az innováció
- Az intézményesített innováció drága, ez felértékeli azt a tudást avagy „zsigert”, ami megspórolja az intézményesített innováció többletköltségét
3. Melyek a válság fő tanulságai tartalomgyártói oldalról? Milyen „mantrával” indul neki a fellendülésnek?
- BELÜLRŐL ARRA ÉPÍTHETSZ, AMID VAN
- Őszinteség – amit tudsz, azt mondd ki, a hibáidat lásd be, ne várd meg, amíg erre kívülről kényszerítenek
- A piacunkon nem válság van, mert az időben korlátos fogalom, hanem (újabb), újszerű átrendeződés
- +1: mások hibái (is) segítenek a felismerésben, talpon maradásban
4. Van-e olyan kritikus tömeg, amit mindenképpen szükséges elérni a nyereséges működéshez? Egyáltalán hogyan tekint a kritikus tömegre most, pl. 5 évvel ezelőtthöz képest?
- „Egy hülye csak van! - üzleti modell” Uj Pétertől: küldjünk ki csekkeket négymilliárdos összegről, és egyvalaki csak befizeti -> A mennyiségi faktor önmagában értelmetlen
- A Minőségi faktor nagyon összetett
- CEMP és más nagy szereplők: a kritikus tömeg megvan, mégsem vagyunk ezzel kész, sőt most kezdődik a tánc
5. A médiavállalatok mind gyakrabban mondják, hogy komplex szolgáltatókká kell válniuk (pl. több médiatípusban, több technológiai platformon, képernyőn stb. való jelenlét). Mit jelent ez az Ön cége és piaca szempontjából konkrétan? Mi lesz 3, 5, 10 év múlva?
- Gasztronómiai példa: a marhahúsból nagyon különböző ételeket lehet készíteni -> az alapanyag fontos, a platformok tálalási környezetek, amik meghatározzák a „hús” elkészítési módját is
- A konvergencia leginkább átjárhatóságot jelent a platformok között, nem teljes felcserélhetőséget
- Jellegét tekintve az internet a domináns a platformok közül, nem mert önmagában erős, hanem mert ez kényszeríti saját jellegét a többiekre (tv-re, mobilra, újságra)
+1 Kikkel fog az Ön cége versenyezni 5 év múlva? Mennyiben lesz más a verseny jellege, dimenziója, mint most?
- GLOBÁLIS konkurensek
- A mostani szereplők között lesznek összeolvadások, szétválások
- 2 út: a mostani nagy szereplők maradnak, ill. olyan új szereplők jelennek meg, akik ma még nem is ismertek (a közepesek jellemzően nem tudnak kitörni)