A számok magukért beszélnek - Az Index és a Femina is közönségkedvenc
Legyen szó közéleti hírekről, vagy akár női tematikájú tartalmakról az Indamedia kiadványainak tartalma köti le leginkább a hazai internetezőket - derült ki az online közönségmérés idén nyártól elérhető, legújabb mutatószámából.
A különböző kiadványok olvasottságát hagyományosan a napi átlag látogatószám alapján értékeli a piac, ugyanakkor a hirdetők számára legalább ekkora fontossággal bírnak az egyes kiadványokra jellemző minőségi mutatók is. A digitális közönségmérést szolgáltató Gemius Hungary ezen a területen vezetett be egy új, a felhasználók teljes tartalom fogyasztási szokásait jobban jellemző mutatószámot.
A relative share of time egy tetszőlegesen összeállított kiadványkörön belül azt mutatja, hogy a kiválasztásban érintett kiadványok összes látogatója az idejüknek hány százalékát töltötték egy- egy portálon. Ebben a mutatóban is kiemelkedően teljesít az Index és a médiacsoport női kiadványa a Femina is.
Az új minőségi mutató egyúttal jelzésértékű abban a tekintetben, mennyire tartja az olvasó az adott szegmensben relevánsnak az egyes kiadványok tartalmát. 2023. július 1-12 között az e.gemius relative share of time mutatóját alapul véve az Indamedia portfólió mindkét kiadványa vezeti a mezőnyt saját szegmensében:
A vezető híroldalak olvasására fordított idő egyharmadát az Indexen töltötték a hazai hírfogyasztók, többet mint a dobogó másik két helyezett hír siteon együttvéve.
Ezzel egy újabb fantasztikus eredményt könyvelhet el a kiadvány amellett, hogy a második negyedévben az egyedi látogatószám, az oldalakon eltöltött idő, valamint az oldal letöltés tekintetében egyaránt a mezőny éllovasa volt.
A Femina az új mutató alapján is őrzi vezető helyét a női magazinok körében: a szegmens esetében a tartalom fogyasztásra szánt idő 28%-át a Feminán töltötték az olvasók.