A sógun az Indexet is meghódította

2024-03-07

Content csapatunk új büszkesége a Disney+-on futó sorozat bevezető kampányához készült longform natív, ami Japán történelmének érdekességeit és a sógunok világát hozza el az olvasóknak.

A Disney+ és az Indamedia együttműködéséből számos látványos natív született az elmúlt években. A streamingplatform bevezetési kampányához például egy látványos longform anyagot készítettünk 2022-ben, amely a Marvel képregények történetét mutatta be.

Amikor 2023 novemberében megérkezett az első előzetes James Clavell A sógun című regényének új televíziós feldolgozásáról, natív csapatunk azonnal lázba jött. El is kezdődött az ötletelés, hogy milyen formában és tartalommal lehetne feldolgozni egy erre az új sorozatra és a sógun tematikára épülő natívot.

Mivel a hazai közönség a Disney+ felületén találkozhat a sorozattal, így hamar elkezdett körvonalazódni egy újabb sikeres közös munka a streamingszolgáltatóval. Az előkészítési fázist követően content csapatunk ráfordult egy impozáns longform kidolgozására és összeállítására. A sógun bevezető kampányához megálmodott formátum több héten keresztül készült, melyhez külső szakértőt is felkértünk. Négy cikkíró dolgozott a blokkok szöveges tartalmán, illetve öt saját grafika született az anyaghoz illusztrációként, hogy végül egy közel 30 ezer karakteres, látványos és igen részletes anyag lásson napvilágot, és jelenhessen meg az Indexen. Az elkészült natív alapos betekintést és elmélyülést kínál Japán történelmében, illetve a sorozat világát is részletesen bemutatja a téma iránt érdeklődő olvasóknak.

„A projekt több szempontból is különleges és emlékezetes marad számomra” – emlékszik vissza Baán Flóra content menedzser. „A natív megjelenések közül a longform egy nagyobb volumenű formátum, az összeállítása, menedzselése időigényesebb és szerteágazóbb feladat, azonban az elkészült anyag minden egyes percet megért, mindannyian igazán büszkék vagyunk rá. Amellett, hogy egy látványos natívot szerettünk volna készíteni a Disney számára, ami hatékonyan támogatja a bevezetéshez kapcsolódó kommunikációt, az elhivatottságunkat az is fokozta, hogy a csapatból Balázs Attila, a content csapat vezetője és én magam is hosszú évek óta rajongunk a japán kultúráért, így ez egy igazán „bónusz” feladat volt. Olyannyira elkötelezettek voltunk, hogy a legtöbbet hozzuk ki az anyagból, mint a szamurájok a sógunjuk iránt. De a japán közösségi mentalitáshoz méltóan ez a longform se jöhetett volna létre csapatmunka és a kollégák odaadása nélkül” – mondta.

Borítókép: FX/Disney

Hirdetnék