A prémiumközönség 2020-ban a Díványt olvasta
Az elmúlt két évben elért jelentős látogatottság-növekedés mellett a Díványnak sikerült prémiumközönségi bázist is kiépítenie: az utolsó negyedévben ugyanis a napi átlag 119 ezer olvasó 34 százaléka AB státuszú volt.* Ráadásul a tendenciák azt mutatják, hogy ez a prémiumközönség egyre több tartalmat is fogyaszt.
A Dívány a tudatos tartalmi építkezésének köszönhetően az elmúlt 2 évben 50 százalékkal tudta növelni a havi látogatottságát. 2020 októberében ez a szám már 83 százalékra emelkedett a 2018. októberi adatokhoz képest, a teljes negyedévet összevetve pedig 60 százalékkal haladta meg a két évvel korábbi látogatottságát.**
2020 utolsó negyedévében naponta átlagosan 119 ezren keresték fel az oldalt. *** Ősszel pedig egy all time rekordot is felállítottak: október 25-én ugyanis 260 712 olvasó böngészte a Dívány oldalait.
A szerkesztőség nemcsak arra fordított fókuszt, hogy látogatószámát tovább növelje, hanem hogy a minőségi tartalmon keresztül prémiumközönségi bázist építsen ki. 2020 utolsó negyedévében a napi átlag 119 ezer olvasó 34 százaléka AB státuszú olvasó volt (affinitás 104).* Emellett az is elmondható, hogy a prémiumközönség egyre több tartalmat is fogyaszt: Q4-ben átlagosan 12 cikket olvastak el havonta, és ők generálták az oldalletöltések 38 százalékát (ugyanebben az időszakban egy átlag Dívány-olvasó 9 cikket olvasott).
A Dívány fontos értéke a hitelesség, cikkeik minden esetben tudományosan bizonyított tényeken, szakértői állásfoglalásokon alapszanak. Emellett a szerzők többsége szintén szakértő saját területén, így az olvasók értékes és hasznos információkat kapnak az őket érdeklő legfontosabb témákban.
Év elején indult el a Nagyszülőség interjúsorozat, melyben idősek beszélnek élettapasztalataikról, mely támpontot adhat a mindennapi kihívásokhoz. Bár a járvány miatt bizonytalan ideig el kellett halasztani a személyes interjúkat, amint lehetőség nyílik a sorozat folytatására, további különleges életutakat ismerhetnek meg az olvasók.
A decemberig futó A hónap dilemmája cikksorozatban hat történelmi vallás tanítója, valamint egy világi atesita filozófus válaszolt olyan nagy kérdésekre, mint bűn-e az eutanázia vagy az abortusz, milyen lenne a világ vallás nélkül, vagy hogy mit taníthat a világjárvány az emberiségnek.
További két cikksorozat nagyon népszerűvé vált az olvasók körében: a Városvadászban mindennap egy településrészlet alapján lehetett tippelni a kép készültének helyére, a Kultbait sorozatban pedig kattintásvadász címek mögé bújtattak a szerkesztők történelmi, irodalmi történeteket az olvasóknak.
A tartalom további fejlesztése mellett számos régi, sikeres és még több új projekt valósult meg a Díványon tavaly. Újra elindult a Szupertanár pályázat a Lidl támogatásával, és idén különösen nagy érdeklődés övezte, hiszen az online oktatás a tanárok számára is komoly kihívásokat jelentett.
Augusztusban a Dívány felületein zajlott az Edison 100 pályázat közönségszavazása, ahol az ország legjobb, gyermekeket fejlesztő kezdeményezései vehettek részt, a közönségdíjat pedig az kapta, aki a száz szakmailag legkiválóbb jelölt közül a legtöbb szavazatot gyűjtötte. A Bridge Budapest Egyesület médiapartnereként a több mint háromhetes kampányt minden korábbinál nagyobb érdeklődés övezte a Díványon.
Októberben a Tanulj, fejlődj! – Nagykép a gasztronómiáról címmel, a Dívány kiemelt médiatámogatásával indította első online kampányát a Piqniq Budapest és a Mastercard. A három hónapos projekt célja, hogy láthatóságot adjon a szektorban dolgozóknak, és megszólaltatásukkal teret engedjen a szakmai tudásmegosztásnak.
Decemberben megjelent a Dívány első, önálló kiadású könyve, a Mentes anyu szakácskönyve, melyet a Dívány egyik újságírója, Nemes Dóra írt. A könyvben szereplő több mint ötven receptet Ruzsovics Dorina, a Dívány fotósának csodás fotói illusztrálják.
Tovább erősödött a közösségi jelenlét is: jelenleg 88 ezer Facebook-követővel kommunikálnak napi szinten, de Instagramon is folyamatosan építik a közönséget. 2021-ben újabb különleges cikksorozatokkal és projektekkel készül a Dívány szerkesztősége, de más újdonságokra is számíthatnak az olvasók az év első felében.
* DKT/e.Gemius (belföldi 15+ közönség) 2020/Q4, napi átlag elérés, közönség összetétel AB, all device brand adat
** DKT/e.Gemius (belföldi 15+ közönség) 2018 október: napi átlag 1 738 284 RU ; DKT/ Gemius Rating (belföldi 15+ közönség) 2020. október: napi átlag 948 672 RU
*** DKT/e.Gemius (belföldi 15+ közönség) – 2020/Q4 napi átlag RU, all device brand adat