A modern tartalomfogyasztási szokások mentén alakult át a Dívány
Mobileszközön még jobb felhasználói élményt nyújtó Dívánnyal találkozhatnak az olvasók augusztustól. A megújulás az online magazin egészét érinti, és erős közösségi média fókuszt hozott a divany.hu oldalaira.
A Díványon a nyitóoldal elrendezésétől a cikkoldalak esztétikus, modern, mobilbarát megjelenéséig minden új formát kapott. Emellett olyan beépülő elemeken is fejlesztések történtek, amilyen például a galéria vagy a kvíz.
„Arra törekedtünk, hogy az oldal felépítése kövesse a modern tartalomfogyasztási trendeket. Megjelenésünkben ezért mobileszközön is olvasható, használható felületekre törekedtünk, a felhasználói élményt tekintve pedig a közösségimédia-használat kapott nagyobb hangsúlyt, például a megosztó, küldő vagy vágólapozó gombok könnyebb elérhetőségével” – mesélt a megújulás legfontosabb elemeiről Csonka Balázs, a Dívány főszerkesztője.
A Dívány legutóbb 2017 szeptemberében esett át ráncfelvarráson, az azóta eltelt években azonban az online tartalomfogyasztás jelentős változáson ment át, gondoljunk csak a mobileszközök térnyerésére és a közösségimédia-platformok használatára. Ráadásul ezek a folyamatok sokkal gyorsabb ütemben zajlottak le, mint korábban. A Dívány megjelenésének újragondolásakor éppen ezért az egyik kiemelt szempont az volt, hogy a design alkalmazkodjon ezekhez a kihívásokhoz. Az online magazin olvasóinak többsége is mobilról böngészi az oldalt, a látogatók több mint 84 százaléka okostelefonon olvassa a tartalmakat.
A divany.hu megújulásához kapcsolódó munkafolyamatok – az előkészítés, tervezés, fejlesztői munka és tesztelés – több mint három hónapot öleltek fel. „Az előkészítés folyamatában nagyon sokat dolgoztunk azon, hogy olvasóink a lehető legoptimálisabb felületet kapják, ez egy-másfél hónapot vett igénybe. A fejlesztői munka önmagában egy bő hónapig tartott, de ehhez hozzájön még a tesztelés és utánkövetés, ami további két-három hétig tartott” – mondta Csonka Balázs.
Az oldaldesign teljes egészében a Dívány egyik szerzője és videós kontent gyártója, Csabai Kristóf munkája, a strukturális tervezést az online magazin főszerkesztőjével ketten végezték. A fejlesztés Fejér Roxána vezető programozó nevéhez fűződik, aki testet adott a Csabai Kristóf által megrajzolt terveknek.