A CEMP megvásárolta a Femina Médiát
A Közép Európai Média és Kiadó Zrt. (CEMP) 2015. február 18-án megvásárolta a Femina.hu, a Retikül.hu, a Nőifriss.hu portálokat kiadó, valamint a FeminaShop.hu webáruházat üzemeltető Femina Média Kft.-t. A CEMP az akvizícióval az ország legnagyobb eléréssel bíró női online portfólióját hozta létre.
A CEMP a Femina Média Kft.-t két magánszemélytől, Rácz Brigittától és Szabó Marianntól, illetve egy pénzügyi befektetőtől, a HPS Kft.-től vásárolta meg.
A Spéder Zoltán többségi tulajdonában lévő CEMP a Femina Média megvásárlásával folytatja az évek óta lépésenként végrehajtott építkezést, melynek célja, hogy a magyar online tartalomszolgáltató piacon az általa kiválasztott szegmensekben meghatározó pozíciót szerezzen. A közéleti, üzleti és kulturális tematika mellett, amelyekben a CEMP már eddig is piacvezető volt, most a női szegmensben is az első helyre került, és tovább erősítette pozícióját az online piacon.
A Femina Média Kft. által üzemeltetett FeminaShop.hu webáruház a jövőben is önállóan működik majd tovább, és a logisztikai és beszerzési területén számíthat a Libri-Shopline támogatására.
"Számtalan megkeresést kaptunk az elmúlt évek folyamán, de a CEMP-nél erősebb szakmai partnert nem találhattunk volna, az együttműködés jó alap számunkra a további fejlődéshez. Az akvizícióval tovább erősödhet a Femina oldalak piaci pozíciója" - mondta el Rácz Brigitta a Femina Médiaportfólió igazgatója.
Burányi Róbert ügyvezető, Szabó Mariann értékesítési igazgató, és Rácz Brigitta közösen irányítják tovább a kiadó stratégiai tevékenységét.
Femina network és Dívány.hu: Magyarország legnagyobb elérésű női portfóliója egy helyen
Az akvizíció eredményeképpen a Femina.hu nagy létszámú, legnőiesebb elérését jól kiegészíti a Dívány.hu nagy vásárlóerővel rendelkező, prémium látogatótábora. A CEMP mindegyik márkát hosszú távon, önállóan kívánja fenntartani, és a saját szegmensükben tovább erősíti azokat. Ehhez mindkét szerkesztőség összes munkatársának munkájára számít, és fenn kívánja tartani a szerkesztőségek jelenlegi függetlenségét is. A CEMP - holdingstruktúrájának és működési filozófiájának megfelelően - önálló profitcentrumként működteti tovább a Femina Média kiadót.
Stratégiai cél a növekedés és a meglévő kiadványok értéknövelő fejlesztése is A Femina Média kiadó megvásárlása kapcsán Spéder Zoltán, a CEMP elnöke kijelentette: "A piac az elmúlt években világosan megismerhette a Közép-Európai Média és Kiadó Zrt. stratégiáját, melynek célja az ország egyik leghatékonyabb magyar tulajdonú online tartalomszolgáltatójának illetve médiacsoportjának létrehozása. A hosszú távú stratégia egyik eleme a folyamatos, értékteremtő portfólió-bővítés. Ebbe a láncba illeszkedik a Port.hu és a Libri Média tavalyi, illetve a Femina Média idei megvásárlása. A másik, ugyanilyen fontos stratégiai cél a CEMP Csoport alapvető profilját meghatározó, piacvezetői prémium kiadványok továbbfejlesztése, piaci pozíciójuk, elérésük és üzleti hatékonyságuk növelése. Ide tartozik az Index többszörösen díjazott új arculatának kialakítása, a Portfolio.hu, a Pénzcentrum.hu és a Napi.hu megújítása, az InfoRádió-val kialakított szinergiák egyre hatékonyabb kihasználása" - tette hozzá a CEMP Csoport elnöke.